6 عامل بالا رفتن کلسترول خون

آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 163
باردید دیروز : 143
بازدید هفته : 417
بازدید ماه : 402
بازدید سال : 5802
بازدید کلی : 146111

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
نظرات

6عامل بالا رفتن کلسترول خون

 


کلسترول ماده ای غلیظ در خون است. برخی کلسترول های خون مفید می باشند و برای بدن لازم و ضروری هستند و به ساخت سلول های سالم کمک می کنند، اما داشتن کلسترول بد خون تاثیر منفی روی سلامت قلب دارد و باعث بروز بیماری های قلبی می شود. در برخی موارد کلسترول باعث تجمع چربی در رگ های خونی شده و مانع از جریان مناسب خون می شود. حتما می دانید که کلسترول بالای خون خطرناک است. خبر خوب اینکه می توان با اندکی تلاش، کلسترول خون را کنترل کرد. البته قبل از هر چیز لازم است که در خصوص عوامل ایجاد کننده ی این مشکل اطلاعات لازم را داشته باشید. در این مطلب در خصوص این عوامل بیشتر توضیح می دهیم.


چربی خون

 

 

کلسترول خون بالا در سایه ی تغذیه ی نامناسب
داشتن یک تغذیه ی سرشار از چربی های مضر می تواند خطر ابتلا به چربی خون بالا و بیماری های قلبی را افزایش دهد. به همین دلیل لازم است از مصرف مواد غذایی سرشار از چربی های مضر پرهیز کنید.


چربی های ترانس موجود در اکثر غذاهای فست فود و همچنین شیرینی جات و انواع کیک ها و دونات ها و غیره سلامتی قلب را با مشکلات جدی روبرو می کنند.


برای مقابله با کلسترول بهتر است از غلات کامل مانند نان و پاستاهای تهیه شده از آرد سبوس دار، میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.


همچنین می توانید مصرف گوشت قرمز را کاهش داده و به جای آن انواع ماهی ها را مصرف کنید، چون سرشار از اسیدهای چرب امگا3 هستند که برای سلامت قلب مفید است.

 

اضافه وزن
داشتن اضافه وزن یکی از عوامل اصلی ابتلا به کلسترول بالای خون است. اکثر افراد چاق به دلیل مصرف چربی زیاد و داشتن تغذیه ای حاوی چربی های ترانس چاق شده اند.


نتایج بررسی ها نشان می دهد که ورزش کردن و افزایش تحرک بدنی به کاهش کلسترول کمک می کند. در واقع ورزش و تحرک بدنی منظم و ملایم باعث افزایش کلسترول خوب می شود.


محققان بر این عقیده هستند که می توان با گنجاندن ورزش در برنامه ی روزانه، وزن و میزان کلسترول خون را کنترل کرد. توصیه می کنیم قبل از انتخاب ورزش های سنگین با پزشک تان مشورت کنید.


اگر دچار اضافه وزن هستید و می خواهید کلسترول خون تان را کاهش دهید، ابتدا با ورزش های ملایم مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی تند شروع کنید.

برخی افراد تغذیه ی سالمی دارند، وزن شان متعادل است، تحرک بدنی خوبی دارند و سیگار نیز نمی کشند، اما با این حال چربی خون شان بالاست. در این موارد چربی خون بالا، عامل ژنتیکی دارد

تعداد بازدید از این مطلب: 1143
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود